Artykuły o zdrowiu

Kobieta ważąca niecałe 17 kg i mająca 91 cm wzrostu urodziła zdrowego syna - poinformowała w piątek agencja Associated Press z Tulare w Kalifornii. 38-letnia Eloysa Vasquez cierpi na wrodzoną łamliwość kości - chorobę uwarunkowaną genetycznie.
Podobnie jak szczepionka uodparnia na chorobę zakaźną, tak odpowiednia doza stresu we wczesnym dzieciństwie może zahartować na stres w przyszłości - wskazują najnowsze badania amerykańskie. Artykuł na ten temat zamieszcza pismo "Proceedings of the National Academy of Sciences".
Choć dzieci kobiet, które paliły w ciąży, rodzą się mniejsze niż inne noworodki, to w wieku szkolnym są narażone na nadwagę - zaobserwowali naukowcy amerykańscy. Artykuł na ten temat zamieszcza pismo "International Journal of Epidemiology".
Jedzenie dużych ilości czerwonego mięsa powoduje uszkodzenia DNA w komórkach jelita grubego i w ten sposób może prowadzić do rozwoju raka tego narządu - wykazały badania prowadzone wśród osób na różnych rodzajach diety. Publikacja na ten temat ukazała się na łamach pisma "Cancer Research".
Niedospanie związane z chrapaniem współmałżonka może zagrozić trwałości, małżeństwa - informuje serwis "EurekAlert". Problem jest powszechny, ale nie poświęca mu się dużo uwagi. Tymczasem w małżeństwach w których jeden z małżonków chrapie znacznie częściej dochodzi do rozwodów.
Depresja, zazwyczaj kojarzona z długotrwałym smutkiem i przygnębieniem, u mężczyzn może się objawiać agresją i atakami złości - wynika z najnowszych badań austriackich.
Kobiety, które preferują produkty zbożowe na śniadanie, ważą mniej niż rówieśniczki, które wybierają inne pokarmy na pierwszy posiłek lub nie jedzą go wcale. Na razie naukowcy nie mają pewności, czy produkty z pełnego ziarna zbóż bezpośrednio pomagają w kontroli masy ciała.
Małżonkowie, których związki przeżywają trudności, są bardziej podatni na stres - i tym samym w większym stopniu narażeni na poważne problemy zdrowotne. Dotyczy to zarówno kobiet i mężczyzn - wskazują brytyjscy badacze.
Jedzenie późną porą nie tuczy bardziej niż
jedzenie w dzień - wynika z najnowszych badań amerykańskich. Artykuł na ten temat zamieszcza pismo naukowe "Obesity Research". Każdy z nas spotkał się z teorią, że jedzenie w nocy zwiększa prawdopodobieństwo przytycia. Nie ma jednak wiarygodnych dowodów naukowych na potwierdzenie tego przekonania.
Już półgodzinny spacer na ruchomej bieżni przejściowo poprawia nastrój pacjentom z poważną postacią depresji, tzw. depresją dużą - wskazują wyniki badań na małej grupie osób. Artykuł na ten temat zamieszcza pismo "Medicine and Science in Sports and Exercise".
Poprzednie
Następne
Kanał RSS dla tej listy


Polityka Prywatności