Artykuły o zdrowiu

Systematyczne badania nad wpływem muzyki Mozarta na zdrowie rozpoczął dr Alfred Tomatis w późnych latach 50. Do 1990 r. na całym świecie powstały setki centrów terapeutycznych, gdzie wykorzystuje się zwłaszcza koncerty i symfonie skrzypcowe. Okazuje się, że muzyka Wolfganga Amadeusza Mozarta wywiera wielki wpływ, także leczniczy.
Insulina, którą można będzie wdychać, została zatwierdzona przez Komisję Europejską na użytek osób z cukrzycą. Cukrzyca to choroba metaboliczna, w której poziom cukru (glukozy) we krwi jest nieprawidłowo podwyższony. Z cukrzycą typu I mamy do czynienia, gdy organizm nie wydziela własnej insuliny.
Badania niemieckich geochemików dowodzą, że antymon stosowany przy produkcji niektórych butelek z tworzyw sztucznych może przenikać do sprzedawanej w butelkach wody mineralnej -informuje "Journal of Environmental Monitoring".
Zwykle dietetycy zalecają pięć porcji warzyw i owoców dziennie, jednak większe spożycie jeszcze bardziej zmniejsza podatność na udar mózgu i choroby serca - informuje "The Lancet". Udar mózgu jest trzecią z najważniejszych przyczyn śmierci i najważniejszą przyczyną inwalidztwa w krajach rozwiniętych.
Osoby, które lubią wino, preferują też zdrowszą dietę niż amatorzy piwa - wskazują wyniki duńskich badań, o których informuje pismo "British Medical Journal".Do takich wniosków doszli naukowcy z Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego w Kopenhadze, którzy sprawdzili, jakie pokarmy wybierają w supermarkecie osoby kupujące wino lub piwo.
Zbyt duża zawartość pewnych kwasów tłuszczowych w mózgu może mieć związek z rozwojem depresji - wskazują najnowsze badania izraelskie. Chodzi tu o nienasycone kwasy tłuszczowe z tzw. grupy omega-6, które są obecne w dużych ilościach w olejach roślinnych (np. w słonecznikowym), a także w mięsie.
Oglądanie filmów, których bohaterowie używają alkoholu, może zachęcić nastolatki do eksperymentów z alkoholem w bardzo młodym wieku - informuje serwis naukowy EurekAlert.Jak wynika z badań przeprowadzonych przez amerykańskich naukowców z Dartmouth Medical School i opublikowanych w "Journal of Studies on Alcohol", oglądane filmy mogą mieć istotny wpływ na decyzję o wczesnym sięgnięciu po alkohol.
Leptyna, hormon znany ze swego wpływu na masę ciała, może działać jak lek przeciwdepresyjny - wskazują najnowsze badania amerykańskie. Artykuł na ten temat zamieszcza pismo "Proceedings of the National Academy odf Sciences".
Ogólnodostępny preparat stosowany jako antidotum na zatrucie paracetamolem, a nawet w leczeniu kaca, może pomóc w walce z nałogiem kokainowym - wskazują najnowsze badania amerykańskie, o których informuje serwis internetowy EurekAlert.
Powszechnie wiadomo, że śmiech to zdrowie. Potwierdziły to najnowsze badania amerykańskich uczonych, którzy podkreślają, że codzienny śmiech poprawia krążenie i pozytywnie wpływa na pracę serca, depresja zaś na odwrót - zwiększa ryzyko śmierci na choroby serca.
Poprzednie
Następne
Kanał RSS dla tej listy


Polityka Prywatności