Artykuły o zdrowiu

Tzw. Grupa Pompidou, organizacja działająca na rzecz walki z handlem narkotykami w ramach Rady Europy, przygotuje rezolucję, "która skoncentruje się na powszechnym uznaniu, że uzależnienie jest chorobą".
Metropolita warszawski abp Kazimierz Nycz uważa, że zapłodnienie metodą in vitro, jest "nie do przyjęcia" i sprzeczne z nauką Kościoła.
Dzieci otyłych kobiet są bardziej narażone na zgon tuż po porodzie, który nastąpił w wyniku przedwczesnego pęknięcia błon płodowych - informują naukowcy z Danii na łamach pisma "Obstetrics and Gynecology". Według autorów pracy, ryzyko to dotyczy w największym stopniu wcześniaków.
Przeprogramowanie dorosłej komórki macierzystej tak, aby miała właściwości zarodkowej komórki macierzystej (ES) jest możliwe - donoszą naukowcy z Kyoto University na łamach pisma "Cell". Jak twierdzą, jest to olbrzymi krok naprzód w badaniach nad wykorzystaniem komórek macierzystych w medycynie. Pozwoli on uniknąć wielu kontrowersji towarzyszących wykorzystaniu komórek ES zludzkich zarodków.
Prof. Arne Astrup z Uniwersytetu Kopenhaskiego ostrzega, że używanie środka odchudzającego o nazwie Acomplia u niektórych pacjentów może powodować depresję. Środek jest dopuszczony do sprzedaży w Unii Europejskiej, wyłącznie na receptę.
Nasz mózg doskonale radzi sobie z wyłapywaniem ważnych sygnałów z tła. Chodzi m.in. słyszenie rozmów odbywających się w głośnym otoczeniu. Naukowcy z Niemiec, Japonii i Kanady zbadali mechanizmy predysponujące nas do tej trudnej sztuki.
Problem nadwagi dotyczy 41 proc. mężczyzn i 29 proc. kobiet w Polsce, natomiast z otyłością musi zmagać się 16 proc. mężczyzn i 20 proc. kobiet - poinformował dyrektor Instytutu Żywności i Żywienia (IŻiŻ) w Warszawie, Mirosław Jarosz. Dodał, że odsetek ludzi mających problemy z wagą wzrasta.
Brak pomocy ze strony państwa, czyli refundacji przez NFZ procedury pozaustrojowego zapłodnienia in vitro pozostaje wciąż najważniejszym problemem szerszego jej stosowania - uważa znany w kraju i za granicą specjalista w tej dziedzinie, prof. Marian Szamatowicz z Białegostoku.
Stres bywa szkodliwy nie tylko dla osób dorosłych. Jak pokazują najnowsze badania, sytuacje stresowe są szkodliwe dla małych dzieci, a nawet mogą zaburzyć ich rozwój już w okresie prenatalnym.
Dieta bogata w ryby, kwasy tłuszczowe omega-3, owoce i warzywa zmniejsza ryzyko utraty pamięci i choroby Alzheimera. Niestety spożywanie kwasów tłuszczowych omega-6, powszechnych w naszej współczesnej diecie, może zwiększać ryzyko problemów z pamięcią - informują naukowcy z Francji na łamach pisma "Neurology".
Poprzednie
Następne
Kanał RSS dla tej listy


Polityka Prywatności