Internetowe wizyty u lekarza
Pacjenci z nadciśnieniem przez 12 miesięcy komunikowali się ze swoimi lekarzami poprzez internet. Ponad połowie pacjentów ciśnienie spadło do wartości prawidłowej.
Testy zostały przeprowadzone na grupie 778 pacjentów w średnim
wieku. Pacjeńci zostali podzieleni na trzy grupy, pierwsza z nich
chodziła na normalne wizyty do lekarza, drugą grupę odwiedzali
lekarze w domu, natomiast trzecia grupa komunikowała się ze swoimi
lekarzami poprzez internet.
Lekarze byli w stanie wypisywać recepty, monitorować ciśnienie
krwi pacjentów i dawać porady, pacjenci wysyłali swoje wyniki i
otrzymywali wyniki testów.
Komunikowano się głównie za pomocą poczty elektronicznej i
komunikatorów internetowych.
Po 12 miesiącach testów w dwóch pierwszych grupach udało się
ustabilizować ciśnienie krwi na prawidłowym poziomie w przypadku
jednej trzeciej pacjentów, w grupie "pacjentów internetowych"
udało się to osiągnąć w przypadku połowy pacjentów.
"Komunikacja za pomocą Internetu pomaga lekarzom i pacjentom na
dwa sposoby. Po pierwsze lekarz jest prawie zawsze dostępny,
pozwala to pacjentom kontaktować się z nim wtedy, gdy jest im
wygodnie. Ponadto ten rodzaj komunikacji jest znacznie bardziej
krótki i zwięzły i pozwala na zaoszczędzenie czasu." - mówi doktor
Beverly Green z Uniwersytetu w Waszyngtonie
Naukowcy mają nadzieje, że ich rozwiązanie pozwoli na obniżenie
kosztów leczenia. Kolejnym krokiem naukowców będzie próba
"internetowego leczenia" cukrzycy. (PAP)
ostatnia zmiana: 2008-07-01