ZDROWIE

Farmacja na talerzu – o interakcjach leków z żywnością 17–21 listopada 2025
Polskie Towarzystwo Studentów Farmacji rozszerza swoją działalność edukacyjną o kolejną inicjatywę skierowaną do szkół i seniorów. „Farmacja na talerzu – o interakcjach leków z żywnością” to nowa odsłona ogólnopolskiej akcji profilaktyczno-edukacyjnej, której celem jest zwiększenie świadomości na temat wpływu codziennej diety na skuteczność oraz bezpieczeństwo stosowanej farmakoterapii. Prelekcje prowadzone będą przez przeszkolonych wolontariuszy PTSF w szkołach podstawowych, ponadpodstawowych oraz w klubach seniora.
Podręczne
Humor medyczny:)

Prosty człowiek, pierwszy raz w szpitalu, operacja, ścisła dieta, kroplówka trzy dni, potem kleik - dopadł go straszny głód. Wchodzi pielęgniarka i pyta: - Podać Panu kaczkę? - O tak, kochaniutka i od ch*ja frytek!
Zdrowy styl życia - wybrany artykuł
Profilaktyka nie gryzie – profilaktyka ratuje
Większość z nas traktuje wizytę u lekarza jak zło konieczne i decyduje się na konsultacje medyczne dopiero wtedy, gdy organizm zaczyna wysyłać niepokojące sygnały. Ignorujemy profilaktykę, która pozwala wychwycić nieprawidłowości w początkowej fazie rozwoju choroby i umożliwia skuteczne leczenie. To błąd, który może kosztować życie.
Co Polacy wiedzą o cukrzycy? Rusza druga edycja kampanii „Ścigamy się z cukrzycą”
Niemal co 10. dorosły Polak nigdy nie sprawdzał poziomu cukru we krwi – wynika z badania opinii przeprowadzonego przez Koalicję na Rzecz Walki z Cukrzycą w ramach kampanii społeczno-edukacyjnej „Ścigamy się z cukrzycą” . Tymczasem, na cukrzycę cierpi już niemal 3 mln z nas, a według ekspertów liczba ta będzie wzrastać. Aby przeciwdziałać temu zjawisku, a także uświadamiać czym grozi nieleczona lub niewłaściwie leczona cukrzyca organizatorzy kampanii zamierzają kontynuować działania także w tym roku.
Deprecha i schiza - wybrany artykuł
Depresja - czy to łatwo powiedzieć?
Poporodowa, przedporodowa, dwubiegunowa, sezonowa, związana ze stratą pracy, złamanym sercem, wymagająca specjalistycznego leczenia lub… czekolady – depresja to pojęcie popularne w internecie, jednak analiza przekazów, zwłaszcza z mediów społecznościowych, wskazuje, że z łatwością mianem choroby określamy jesienne smuteczki lub przelotne rozczarowania - informuje Instytut Monitorowania Mediów w analizie przygotowanej z okazji Ogólnopolskiego Dnia Walki z Depresją.

Studencka Marka

odpowiedz na wszystkie pytania



W ciągu ostatnich 30 dni zagłosowano (przeliczam) razy w naszych ankietach
Polityka Prywatności